پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251232
بهترين فرصت‏ها جهت زنده نگه‌داشتن نهضت اسلامى بزرگداشت ايام‌الله دهه فجر است
تاریخ انتشار : 1400/11/15 13:22:27
نمایش : 802
امام جمعه فارسان گفت:يکى از بهترين فرصت‏ها جهت زنده نگه‌داشتن و انتقال مفاهيم بلند نهضت اسلامى، تکريم و بزرگداشت ايام‌الله دهه فجر است که اگر برنامه‌ريزي مناسب صورت بگيرد اين ظرفيت را دارد که حرکت به سمت تحقق آرمان‌هاي انقلاب اسلامي را سرعت بيشتري ببخشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين حق را مي‌شناسند و در همان مدار حرکت مي‌کنند. رسول خدا فرمودند: با تقواترين مردم کسي است که حق را بگويد چه به سودش باشد و چه به زيانش باشد.
 
وي افزود: البته به‌شرط آنکه اشتباه نکرده باشد. مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۱۷۵ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: درباره حق از وقتي‌که آن را شناخته‏ام ترديدى به خود راه نداده‏ام. اين حالت در بعض افراد وجود دارد که بعد از شناخت چيزي شيطان در دل آن‌ها شک مي‌اندازد با اغواگري آنان را منحرف مي‌کند. پس استقامت بر حق يک فضيلت است.
 
وي تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب در ديداري صميمانه با کارآفرينان، توليدکنندگان و فعالان اقتصادي کشور، شنونده ديدگاه‌ها، پيشنهادات و انتقادات آنان بودند. برگزاري اين ديدار که برخلاف بيشتر ديدارهاي رهبر انقلاب پس از فراگيري ويروس کرونا به‌صورت حضوري انجام شد از نظر شکلي واجد اين پيام روشن و راهبردي بود که در شرايط فعلي که به تعبير ايشان کشور در جنگ اقتصادي همه‌جانبه با دشمنان کينه‌توز و خبيث روبرو مي‌باشد، سنگر توليد و اقتصاد کشور براي دفاع مقدس زنده است.
 
وي اظهار داشت: در اين سال‌ها رهبر انقلاب با اصرار ويژه به‌نامگذاري سال‌ها به شعارهاي اقتصادي و خَلق گُفتمان‌هايي همچون اقتصاد مقاومتي و ارائه راهبردهاي مهم به مسئولين درباره تحريم اقتصادي از رفع تا خنثي‌سازي، بي‌شک در جايگاه يک مرجع ديني بسيار ويژه درخشيده‌اند و در اين حوزه کم‌نظير عمل کردند. از سوي ديگر وقتي به تصميمات غلط دولتمردان کم‌کار دهه نود که علاوه بر آن، تفکرات انحرافي در مواجهه با تحريم‌ها و جنگ اقتصادي نيز داشتند، رجوع کنيم، متوجه مي‌شويم که رهبر انقلاب براي عبور کشور از جنگ اقتصادي در دهه نود با مَشَقّت مضاعفي روبه‌رو بودند.
 
وي بيان داشت: رهبر حکيم انقلاب اسلامي در سخنراني دهم بهمن‌ماه فرمودند: «آمارهاي اقتصادي دهه‌ي ۹۰ -آمارهاي اقتصاد کلان کشور- حقاً و انصافاً خُرسندکننده نيست... آمار مربوط به تأمين ماشين‌آلات به‌هيچ‌وجه مطلوب نيست، يا مسکن و امثال اين‌ها... اينکه درباره‌ي معيشت مردم اظهار نگراني مي‌کنيم، مربوط به همين چيزها است. عامل اين مشکلات هم صرفاً تحريم نيست؛ البتّه تحريم بلاشک مؤثر بوده امّا صرفاً تحريم نيست. بخش مهمي ناشي از برخي تصميم‌گيري‌هاي غلط يا کم‌کاري‌ها و امثال اين‌ها است؛ مي‌توانست اين‌جور نباشد.
 
وي گفت: سخنان اخير رهبر انقلاب در ناراضي بودن از وضعيت اقتصادي و دولت‌هاي ده سال اخير، اِنذار مقام ولايت و زعامت امت براي دولتمردان کنوني اعم از دولت و مجلس و قوه قضاييه است. بارقه‌هاي از اميد که در روحيه جهادي و مديريت جهادي حاکم بر دولت ديده مي‌شود هم بايد به بدنه مياني دولت سرايت پيدا کند و نهادينه شود و هم تمامي عرصه‌ها را در بر بگيرد.اين انذار براي دولتمردان گذشته بايد موجب خجالت و سرافکندگي باشد و براي مسئولان کنوني بايد مسئوليت آفرين و الزام‌آور باشد. قواي سه‌گانه بخصوص دولت سيزدهم بايد دغدغه‌اي مردم و رهبري را به‌درستي تلقي کنند و براي آن برنامه داشته باشند.
 
 
امام‌جمعه فارسان به ايام دهه فجر اشاره داشت و گفت: در ايام دهه فجر هستيم تبريک عرض مي‌کند. انقلاب اسلامى در طول اين ۴۳ سال فراز و نشيب‏هاى بسيار و همچنين تهديدها و فرصت‏هاى زيادى را به خود ديده است؛ اما چون اين حرکت، الهى و با نيت خالص شروع شد و براي تحقق آن خون‌هاي پاکي بر زمين ريخته شد از همه آن پيچ‌هاي خطرناک به فضل الهي عبور کرده و اين توانمندى را پيداکرده تا بتواند تهديدها را به فرصت تبديل کند.
 
وي افزود: البته تهديداتي در پيش رو قطعاً وجود دارد که يکى از بهترين راهکارها براي خنثى‏سازى مخاطرات و تهديدات، استفاده مناسب از فرصت‌هاست و يکى از بهترين فرصت‏ها جهت زنده نگه‌داشتن و انتقال مفاهيم بلند نهضت اسلامى، تکريم و بزرگداشت ايام‌الله دهه فجر است که اگر برنامه‌ريزي مناسب صورت بگيرد اين ظرفيت را دارد که حرکت به سمت تحقق آرمان‌هاي انقلاب اسلامي را سرعت بيشتري ببخشد.
 
وي در پايان بيان داشت: از همه عزيزان و همه ادارات و نهادهايي که همت کردند در برگزاري اين اجلاسيه باشکوه به‌ويژه از فرماندهي محترم سپاه شهرستان و همکارانشان در اين ايام دهه فجر تقدير و تشکر دارم. 
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html